måndag 3 mars 2008

En sådan där dag bara...

Idag har jag rökt löjligt många cigaretter.
Jag har varit så, så, så omotiverad att jobba och således inte lagt in minsta lilla gnutta själ i mitt arbete idag.
Så faktiskt, idag var jag värd den löneförhöjning dom tyckte jag skulle ha...kanske skulle jag fortsätta vara just så?
Jag har idag (läs igår och idag) varit en mycket mindre bra mamma till den lilla fina, som är värd mitt allt men som har fått energi och glädje noll från mig.
Hon har fått titta på väldigt mycket Pippi Långstrump.
Jag önskar dock att jag hade satt på oss regnkläder och gått ut och dansat/sjungit i det snöblandade regnet och tyckt att det faktiskt är fint väder då det är en sån där glad grå färg.
Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.
En sån mamma vill jag vara.
Hurtig, uppfinningrik och jätterolig.

Dag 2 idag med totalt omotiverat depphumör.
Dag 1 imorgon då allt är som vanligt igen och jag mår som jag har det.
Jäkligt bra faktiskt.
Och vad jag vet så skiner även solen imorgon.

Over and out.

2 kommentarer:

Busmamman sa...

Jamen precis. Solen skiner idag. Underbart. Hoppas att lite av din depp är bortblåst en dag som denna!

Måste bara få "pekpinna" lite oxå, men bara för att jag oroar mig för dig: Tänk på dina lungor, goa Helene! ;)

Kram

Anonym sa...

Solen skiner visst idag med. Även om det är 32 grader kallare än där jag befann mig igår.