tisdag 21 april 2009

Mitt långtidsprojekt



Så där ja, det börjar ta form.

Igår fick jag äntligen tillfälle igen att bygga lite på dockskåpet, det är flera månader sen sist.
Jag hade sågat ut alla delarna sen tidigare så nu var det bara att få dom på rätt ställe och helst i raka vinklar.

Det är fortfarande lite kvar.
En baksida ska på och snedtak ska byggas innan jag kan börja, lägga golv, tapetsera och sätta dit lister och fönsterbräden.

Innan sommaren ska det vara klart i alla fall, då går träslöjdläraren i pension och min handledning kommer därefter vara obefintlig.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Ja det blir på HS! Synd att ni redan har fött när jag börjar där. Men jag är kvar här på KS i aug, så komsi komsi och kläm ut en bebis på nån arbetsnatt :-)

Annelie sa...

SöS heter det faktiskt :-) Du vet väl att det sjukhuset har högst barnadödlighet i stan på sin förlossning? Nä, komsi komsi till trygga karolinska vetja!