fredag 7 augusti 2009

Huvudvärk from hell

Vaknade nu upp, hoppades inneligt att jag inte skulle känna någon smärta någonstans, att jag kunde glömma att jag överhuvud taget har ett huvud.
Men nej. Tredje dagen gillt med migrän som vägrar komma i attacker som sig brukar och gå över på några timmar.
Nix, vi provar den nya varianten, som iof inte innehåller några kräkningar och synbortfall men istället är jävligt konstant.

Köpte migräntabletter på apoteket igår, 2 st kostade 80 kronor!!!! Apotekaren påtalade då hon såg mitt chocktillstånd över priset att, människor med migrän brukar ju faktiskt gå till läkaren och få receptbelagt.
Som om jag inte har tänkt på det i sisådär tio år. Bara det att tanken på det bara har kommit upp då jag är mitt inne i en attack.
Men...nu är det jag som lovar mig själv att gå till läkaren någon dag.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Jag sms:ar erbjudande om hjälp till dig genast.

Busmamman sa...

Huvva - dyrt! Tyvärr är ju vissa mediciner väldigt dyra... Benjis t.ex, men eftersom han tar dem dagligen så kommer vi oxå ganska fort upp i högkostnadsskyddet, så då känns det helt plötsligt väldigt förmånligt. :-§ Jo, jag vet det låter knäppt men det känns så. Du vet, första gången man hämtar ut så får man betala över 1000 spänn, och sedan minskar liksom priset för varje uttag för att till sist bli typ gratis. :) Fast ett år senare är man tillbaka på ruta 1 igen... ;)