tisdag 3 juli 2007

Då försvann håret till slut...






Då tog jag då mod till mig idag och gick in till första bästa frisör...borde ju ha vänt efter ett tag, då hon är alldeles för på, alldeles för ja, jag vet inte, barnovan kanske och med överdrivet gullande och nypande(!!!!)i kinderna, ni vet så där som gamla tanter gjorde förr.
Nu hade hon ju då redan börjat...sen ringer telefonen o hon pratar en stund, när hon lägger på ringer det igen och då pratar hon en stund till som om 1.5-åringar är gjorda av tålamod och tycker att det är kul att klippa håret...
Sen tar hon Saga, öppnar en nagellacksburk och målar en nagel!!!! Och jag står där som ett jäkla fån bara, trodde liksom inte hon skulle göra det, och undrar varför jag inte bara ber henne hoppa o skita.

Saga var inte road av något av ovanstående och håret blev inte riktigt som jag ville ha det.
Och ja, jag ångrar mig.

Hon får vara långhårig med ostyrigt, spikrakt hår som blir härligt tovigt då hon kladdar in mat i det, det gör inget...


Har sparat en tofs, känner mig smått löjlig och förstår inte riktigt varför det är viktigt.
Men viktigt det är det!


Inga kommentarer: