tisdag 11 december 2007

Uppdatering från smitthärden

I skrivande stund sover två skönheter i min säng och jag är irriterande nog vaken, trots att jag är hemma från jobbet och vabbar.
5.40 vaknade jag av något som har med Tant Röd att göra, mer tillägger jag inte om det. Mer än att hon är jävligt irriterande just nu.
Saga har varit sjuk sedan i onsdags, snart en vecka och jag har gett mig den på att senast på torsdag ska hon vara frisk och infinna sig på dagis för Luciafirande. Kan för mitt liv inte tänka mig att missa henne i tomtedräkt, tillsammans med de övriga godingarna på dagis.

Själv måste jag också bli frisk inom kort, veckan som gått har bestått av ömsom ögoninflammation, sprängande huvudvärk, mensvärk och nu halsont och en rinnande näsa.
Tisdagen som kommer, julfest på jobbet och jag, som tycks ha slagit något hårt i huvudet har gått med i det nystartade husbandet på jobbet och vi har vår första spelning.
Prestationsångest och scenskräck har jag ju så jag ser detta som terapi men sen måste jag ju säga att vi har jävligt skoj när vi repar.
Men att repa och sen faktiskt stå och sjunga för alla arbetskamraterna, det är helt skilda saker och jag hoppas jag inte crackar.
Har dock en liten förhoppning och tro på att det kanske kommer att gå skitbra!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade gett ganska mycket för att få se er spela :-) Och vad är egentligen tant röd mot två skönheter i sin säng. Va?!! Krya på sig fina du!

Veronica sa...

Hoppas att ni blev friska så att Sagan fick ha sin tomteoutfit och du kunde sjunga på julfesten!
Om inte annat så krya på er!!

Anonym sa...

Klart att det kommer gå bra. Ser fram emot rapport om spelningen sedan.

Hoppas det blev lite Lucia-firande för er!

Kram /Nadja

Busmamman sa...

Hallå där... länge sen du uppdaterade här *försöker se sträng ut*

Men du, om du kikar på min blogg så ser du att ni finns med på ett hörn... ;-)

Kramis