fredag 11 april 2008

Pub på småbarnsmammans vis

Idag har det varit fredagspub på jobbet.
Den infaller var 4:e vecka och det har hittintills varit 4 pubar och de har alla sammanfallit med när jag har Saga.
Idag har jag i alla fall varit där, vi bestämde oss i husbandet i onsdags att vi skulle spela.
Ingen tid för rep utan det var bara att köra.

Tanken var att Miriam skulle hämta Saga på dagis och jag skulle vara på puben men oturligt nog så blev Miriam sjuk.
Hämtade Saga och åkte tillbaka till jobbet.
Saga var på sitt allra mest strålande humör, ja, till ungefär 10 minuter innan vår försenade spelning kunde börja.

Saga ömsom var nere kring benen på mig, ryckandes i micksladden eller mina ben,
ömsom på väg att börja protestera högljutt så att jag blev tvungen att lyfta upp henne.
Slet av sig både byxor och blöja.
En tung, halvnaken Saga på ena armen och en mick i den andra.
Men det gick mot alla odds bra.

Hann i alla fall hem lagom till att se de sista av barnprogrammet och nu har jag en trött liten som precis somnat och en trött mamma som bloggar från sängkanten på väg till soffan.

Pubkväll med öl och sena timmar får det bli en annan gång.

1 kommentar:

Busmamman sa...

Haha... den synen skulle jag ha velat sett. En rockande morsa med en liten busig halvnaken Saga på armen. :-)
Jag skulle förstås gärna hört det med, för den delen. Hur gick det att sjunga med ett sånt distraktionsmoment på armen?