söndag 16 november 2008

Söndag morgon

Ensam uppe, vilket är skönt.
Det är bara jag , lapen och en kaffekopp. Och ett virrvarr av tankar.
Det är så mycket nu som är svart eller vitt, alla gråzoner är som bortblåsta och jag önskar dem tillbaka.
Men nog om det, jag orkar egentligen inte må dåligt, tänker försöka fokusera på annat.

Det är ju så mycket just nu att vara glad för.

Känns faktiskt helt otroligt det som komma skall. En lillebror eller lillasyster. Saga önskar sig det senare vet jag.
Och jag är glad, glad för Miriams skull och för vår som en familj. Känns som om det är den sista pusselbiten för att familjen ska bli fullkomlig. Shit, vem vet, hon kanske skaffar tre till...*s*

Känns i allafall helt fantastiskt att få ynnesten att vara med om detta en gång till.
Nu som Helene, inte som en gravid blivande mamma, vilket såklart också var fantastiskt men det känns väldigt speciellt att även få vara på andra sidan.
Den som får följa graviditeten och Miriams växande mage från utsidan.
Och sen, att få vara en viktig person för den lilla nya människan som komma skall.
Och Saga, hon kommer bli storasyster, det passar henne bra..*s*


På tal om allt och ingenting så har ju husbandet dragit igång igen och än en gång så blir jag så imponerad över hur duktiga musiker vi har på jobbet, vardagligen utklädda tilll elevassistenter. Dom bara kör!
Det ät jag som är det svarta fåret där, jag som bara gillar att sjunga, men som varken har självsäkerheten eller talangen att bara köra.
Måste nöta lite och helst skulle jag vilja repa hela tiden.
Vi har fått reptid på skoltid, vilket är så kul. Tänk att få hålla på med det här på arbetstid.
Tack för det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

WOW, grattis!
Vad roligt för er och vad kul för Saga att få syskon!! Gulligt att hon önskar sig en lillasyster :-)
När är det dags?

Husband är väl till för att folk som gillar musik och sång i allmänhet ska få rocka loss, spela roll om man inte är världsbäst. Jag tror inte alls att du är nåt svart får!

Anonym sa...

Hade nog passat Emma med, att få någon att bestämma över ;-)

Det där andra, jobbiga, ska vi prata om på annat forum än här. Varm kram i regnet!

Anonym sa...

Hej Helene.
Tack för hälsningen och Grattis till allt positivt som händer i ditt liv.
Vore kul att ses/höras

Ps Har du kvar min Keaneskiva(Hopes and fears)

Kram och hälsa familjen

Camilla

Busmamman sa...

Alltså. Jag är här fööör sällan.
Men desto roligare nyheter när jag väl tittar in... :-)
Tjohoo, va skoj med ett syskon till Saga. Det blev ju inte på det sättet som jag först trodde *s* men här ser man ändå vilka förutfattade meningar man har trots att jag VET era förutsättningar. :D
Grattis till er alla och ta hand om din lilla (snart lite större) familj!
KRAM

Anonym sa...

Weihoo! Grattis till Miriam, pappa, storasyster Saga och dig Helene! :)