lördag 27 oktober 2007


Tyst.
Lägenheten blev plötsligt tyst. Saga sover och tröttheten höll även på att till slut även däcka mig.
Men tanken slog mig ju då, att jag kan ju inte slösa bort Min tid på att sova, särskilt inte klockan 19.30.
Så här ska nu plockas leksaker och dammas en stund, bara så att jag kan få vakna upp imorgon och det är rent, en lite stund i alla fall.
För det tar ju faktiskt Saga bara några minuter så är det ju saker överallt igen.
Är fascinerad över hur fort det går, jag ser henne ju då hon gör det men jag greppar ändå inte hur mycket hon hinner stöka till.
Om jag skulle plocka i samma takt som hon stökar ner så skulle jag inte få göra annat.
Och det där med att städa, det gör hon nästan bara på dagis. Jag försöker men vissa strider får man helt enkelt släppa, även om jag gör det motvilligt...

Dagen i övrigt då...Broutflykt till kompisen Charlie och lillebror Amadeus.
Trevlig dag med trevligt sällskap.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hi hi, stackars barn som släpas ut i ösregn för fika ;-)