söndag 24 augusti 2008

Nu drar det igång!

Det var kick off i fredags.
Mycket fest framåt småtimmarna, det var jag och 159 st till.
Och roligt hade vi.
Det är alltid ett bra sätt att festa loss innan allvaret drar igång och det ibland blir tungt.
Något som var riktigt kul under den här festen var att jag fick så goda saker sagda till mig, om mig och mitt sätt att arbeta, från flera skilda håll.
Sög åt mig som en svamp och tog det till mig.

Imorgon är det måndag och jag är glad.
Första dagen i skolan för alla elever och det ska bli kul att träffa dem igen.

Det är förändringar i klasrummet. 9 ungdomar istället för 4.
2 lärare och 3 assistenter, istället för bara jag och Majken.
Och det kommer behövas med det här gänget.
Det kommer bli så sjukt mycket att göra om dagarna, det kommer att bli mycket tjatande, lirkande och starka känslor.
Det kommer bli glädje då det ju kommer att vara skeenden som påverkar utveckling.
Det kommer bli "brottningsmatcher" på fler sätt än ett, för envishet och styrka finns det gott om.
Men framförallt kommer det bli mycket skratt tror jag.

Börjar jobba heltid nu, det har jag inte gjort sedan Saga föddes men nu är det dags igen och det känns också bra.

Ser fram emot utmaningarna den här större klassen och dess elever och personal kommer att föra med sig.

Hoppas innerligt att jag i slutet av veckan är minst lika positiv.

Inga kommentarer: