torsdag 28 augusti 2008

Det är svårt!

Men ändå, mycket lättare än vad jag trodde.
Jag har precis rökt, jag som "slutade" i måndags.
Tanken var i alla fall att jag skulle sluta helt, kapa alla mina 20 till 0.
Och faktiskt, det har gått bra, bortsett från att nollan inte är hållen.
Men ändå, jag har varit duktig, om jag får säga det själv, det har varit allt mellan 1-3 cigaretter per dag.
Och det är ju faktiskt en stor skillnad.
Sen att jag har snusat är ju en annan sak...men det gjorde jag ju innan också.

Nu är det torsdag och den första skolveckan är snart avklarad.
Jag har inte gått och lagt mig senare än 21.30 någon dag, däckat toktrött efter intensiva dagar.
Vad jag kan konstatera är att det är roligt precis som jag trodde men vad jag också kan konstatera är att jag måste styrketräna för att mäkta med kamperna som utspelas utan att själv hamna i kläm.
Men, defenitivt roligt och utmanande.
Och det är faktiskt med glädje jag går till jobbet.

Med eller utan cigaretterna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att det är mycket som går din väg nu. Är så glad för din skull :-) Varm kram och hoppas vi hinner ses snart!