fredag 2 januari 2009

Äntligen!

December är med den äran nu passerad.

2009...alldeles nytt och outvecklad, som en roman som inte än är skriven.
Som en ny chans till förbättring av det som inte riktigt har blivit som man ville.

Vet inte varför man alltid sätter sin tilltro till nya år, egentligen spelar det ju kanske ingen roll om man gör sin nystart i oktober eller januari.
Men det känns bättre, mer rätt. Lika rätt som att alfabetet börjar på A eller att entalen börjar på 1.
Så Januari får det bli. Och jag är full av förhoppning inför det här året.

Det blir året då jag snart fyller 38, helt sjukt faktiskt och jag som just blivit någorlunda vuxen känns det som.
Det här är året då PÅ och framförallt dess föregångare ångest och stress inte är närvarande så tydligt.
Det är året vi flyttar, får ett nytt hem, eget och tillsammans med plats för familjeliv.
Det är året då Miriam får bebis och Saga blir världens bästa storasyster.

Så det är mycket trevligt det här året, omtumlande men roligt.

Och jag tänker ta alla chanser jag kan, att leva det här året på det sätt som jag vill, med början nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är med, nu kör vi.

Bosse Wanngård sa...

Grattis!
För mig tog det till 62 innan jag BÖRJADE känna en viss mognad - och kunna ta motsvarande ansvar. Så, du är tidigt ute :-)

Bosse W i Sollentuna
som idag är 71 och labbar med en blogg lite 'off Broadway' så länge.

Lycka till med året