lördag 10 januari 2009

Sent igår kväll

Igår kväll, så åkte jag och Miriam till finaste vännen A och gjorde ett väldigt tidigt ultraljud.
Vecka 13 och fröet, som inte alls är ett frö längre, kommer troligtvis bli boxare och möjligtvis tumsugare.
Kan ju dock hoppas h*n lägger av med det sistnämda innan det förstnämnda.

Så coolt att dra ultraljudsmanicken över Mirams mage, få in olika lägen, peta till i magen och se den protesterande lilla minimänniskan kicka tillbaka.
Så liten ju och ändå så full av liv, så färdig utanpå att man såg alla små fingrar.
Innan tummen åkte in i munnen alltså...*s*

Kände kärlek vid första ögonkastet och helt plötsligt blev allt lite mera verkligt.
En bebis till sommaren.
Det var ingen sköldpadda som Saga hävdade häromdagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Finaste vännen, jo jag tackar jag! *rätar stolt på ryggen* Värsta busfröet där inne i magen. Det känner jag på mig ;-) Med de finaste mammorna.