torsdag 24 januari 2008

Vikt av tid väger mer...eller nåt...

Har egentligen ingenting att avhandla idag.
Kan nämna att jag har börjat träna, dock har min måsättning att träna 2 ggr i veckan redan spruckit då jag lyckats pallra mig iväg 2 ggr på 2 veckor...
Men jag är ju inte värre än att jag kan bättra mig.

Det är i alla fall väldigt skönt att träna och sedan krypa in i bastun och låta tankarna flöda fritt.
Jag känner att det är ett bra sätt att skapa mig tid på, sån där tid som jag har så svårt att ta även om jag ibland har möjligheterna.
Jag har ju en tendens att bara stressa, inte för att jag alltid har bråttom utan det är mer en inre stress som gör att jag rusar och är tokeffektiv.
Antingen det eller så sitter jag på soffan och stirrar in i tv:n utan vare sig mål eller mening.
Gillar inte det.
Ett litet mellanting för mig vore bra, inte bara PÅ eller AV.
Och om jag nu ska vara PÅ så skulle jag vilja vara det på ett mera kreativt vis, inte så jävla "duktig" hela tiden.
Världen rasar säkert inte av att jag skulle skita i vissa saker ibland, att jag inte skulle hämta Saga från dagis 20 minuter tidigare varje dag än jag behöver.
Men å andra sidan så får jag ju stressa mer runt middagen om jag inte hämtar henne Direkt efter jobbet. Skit samma...nu tappar jag ju tråden här...

Har man inget att avhandla så skaffar man sig :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Eller hur, blabla är vad jag får sagt här från norge med :-) Men den 23:e (var det väl) ska du inte stressa, då ska du festa!!!!

Busmamman sa...

Här är en till som är PÅ eller AV. Önskar så att jag kunde hitta nån bra balans däremellan... :-)

Kram

Busmamman sa...

Här är en till som är PÅ eller AV. Önskar så att jag kunde hitta nån bra balans däremellan... :-)

Kram

Busmamman sa...

Oups, det var inte meningen att spamma... det är bara den förbannade enter-tangenten som är lite trög ibland och inget tålamod har man... ;-)