måndag 28 januari 2008

Jag är inte dum, jag har bara otur då jag tänker...

Idag skäms jag.
Jag skäms för att jag är jag och för att jag funkar som jag gör, stundtals inte alls alltså.
Borde verkligen skaffa den där tröjan med texten "Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker."
Skulle kunna mörka och inte erkänna ett skit men eftersom det ju är jag så måste jag ju även flasha med mina tillkortakommanden...

Jag har under det här året som arbetande småbarnsmamma, inte en enda gång meddelat försäkringskassan då jag varit hemma för vård av barn.
Och varför inte det????
Ja, det kan man verkligen fråga sig.

Jag har trott, jag har verkligen trott, att det regleras via jobbet.
Varför jag inte har fått/skaffat mig rätt information och vad det är som gjort att jag missat just det här viktiga, har jag inte den blekaste aning om.
Och jag har heller inte funderat nämnvärt eller orkat räkna på varför jag har så lite pengar ibland...jag vet, det är helt puckat!!!

Har ringt FK idag, handläggaren var inte helt lycklig och tyckte jag borde skriva ett brev och förklara mig.
Förklara min dumhet alltså...men hur gör man det????
Fick henne till slut att vilja skicka mig blanketter, ett för varje tillfälle då jag varit hemma med Saga under föregående år.
Så tydligen så kommer jag nog att få mina pengar trots allt, vilket jag nu bara vill kalla tur.

Så, är det någon som tror mig nu då, att jag verkligen har ett stort svart hål i mitt huvud, där särskilt viktiga saker bara tycks försvinna???

5 kommentarer:

Busmamman sa...

Haha... jag hoppas och tror faktiskt att du kommer få dina pengar. Jag vet hur FK kan vara, de vill tillochmed ha en skriftlig förklaring om varför man har missat att anmäla VAB med en dag (1 dag!). JO, jag skriver typ varje gång "jag glömde anmäla" Haha... kanske ska börja med något mer kryptiskt... typ "hade sjukt barn så jag hann inte ringa FK!" eller nåt sånt... ;-)
Hoppas du får dina pengar snabbt nu när du väl anmäler dagarna. Jag har trots allt positiva erfarenheter av att FK betalar ut snabbt då man väl har skickat in sina blanketter (själv har jag icke-ifyllda blanketter hemma från juni-07... men den som väntar på nåt gott, brukar man ju säga).

Kramis

Anonym sa...

Förlåt, men jag kan verkligen inte sluta garva :D
Shit, vilken härlig summa pengar du kommer att få när allt pappersarbete är över *s*

Anonym sa...

Åhå, nu blir du rik! Klart de var motvilliga att skicka, de har ju tjänat massor på dig ;-) Men du, tomt på tänkande är väl inte vad man kan säga om dig. Snarare var vab-tankarna ersatta av klokheter. Som alltid.

Anonym sa...

Jag tycker också att det är lite smålustigt. Men jag förstår om du har svårt att hålla med ;-)

Däremot tror jag som Emelie att du kommer att få en schysst liten summa att göra något kul för framöver. Skaffa e-leg och begär vab via nätet nästa gång vettja? Jag har inte behövt göra det än (pluggar ju) men det har jag hört ska vara smidigt!!

Anonym sa...

...och uttrycket "otur när jag tänkte" är bland det roligaste jag hört på evigheter!!

Var inte det i "Bonde söker.." när tjejen trodde att Lissabon var ett land. Skitroligt juh!