söndag 3 februari 2008

Sagas nya rum

Under veckan som gått har jag målat Sagas nya rum.
Då lördagen kom blev det avfärd mot IKEA för inhandlande av hylla, matta och lite kuddar som allt passade alldeles utmärkt i Sagas rum.
Så kom då det där stora, jag klippte en bit till av navelsträngen och bar in Sagas säng till hennes nya rum, bäddade rent och sen var allt klart, ja, allt utom gardiner men det kommer så småningom.

Hon somnade utan problem i sitt rum, men vaknade 22.30 som hon alltid gör, redo att krypa ner hos mamma.

Hon är så stolt nu, stolt över rummet, över hyllan, hästen och allt annat.
Hon tycker om att vara där och bjuder in både mig och Miriam till lek i Hennes sfär.
Hon vet att det är hennes och hon tycker om.

Jag tycker att det är stort.
Min lilla tjej som alltid delat rum/säng med mig har nu blivit större.
Jag har alltid haft henne i närheten och har såklart lite separationsångest men där får ju förnuftet lov att ta över.
Och, det kändes faktiskt rätt bra igår, att få ett sovrum som vi kan göra till vårt och känna att det är ett vuxenrum, även om Saga kommer komma tassande varje kväll/natt i säkert några år till.
Hon är såklart välkommen.
Tycker ju faktiskt att sängen är tom om Saga inte är där...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har säkert gjort jättefint! Och bra att barnet får ett eget rum, hur skulle det se ut om Saga 18 år kommer och sova bredvid mamma ;-)

Och ja. Vi får ta och ses snart. Det är ett löfte.