lördag 6 december 2008

Idag är det lördag

Och det har varit en alldeles bra dag.

Adventspyntandet var lite försenat här i år, så idag städade vi, satte upp nya gardiner och fram med adventsljusstakarna.
Saga städade sitt rum, gick in för det med liv och lust.
Önskade att jag själv kände sådan glädje inför det.
Men,just idag var det roligt, just för att vi alla höll på och småpysslade ibland lite var för sig, ibland tillsammans.

Efter det bar det iväg för ett slutrep med bandet.
Vi har spelning både onsdag och torsdag, så det behövdes verkligen.
Vi har inte direkt varit vare sig diciplinerade eller hunnit så mycket på den timme vi fått oss på arbetstid.
Jag har varit tokförkyld och min röst är inte riktigt vad den ska vara och efter dagens maratonrep så är det värre.
Brukar i vanliga fall behöva sänka de flesta låtar någon eller några tonarter.
Men nu är den inte bara mörk utan även hes. Inte helt bra nu när det bara är några dagar kvar.
Huskur någon, mot hosta och heshet?




4 kommentarer:

Anonym sa...

noskapin för hostan. panodil i pulver blandas med varmt vatten. jättebra för stämbanden. krya på dig!samic

Anonym sa...

Bra pli du har på barnet ;-) Jag planerar julpynt imorrn, var helt slut efter städningen idag.

Anonym sa...

jag skrev in verifieringsordet på fel ställe:-)

Anonym sa...

Ha, just rub my age in, för all del...